Hoe kunnen wij jou helpen?

Het leven zit vol verrassingen. Mooie, maar helaas soms ook nare dingen. Met onze verzekeringen ben jij - en eventueel je partner of gezin - goed voorbereid op de financiële gevolgen van een schade. Bijvoorbeeld bij een woningbrand, gestolen spullen of een ongeluk. Op die momenten zijn we er voor je en helpen we je snel én goed. Dat idee geeft vast rust. Dus denk vooruit en laat je niet verrassen. Hier lees je álles over verzekeren: van een schade melden tot aan dekkingen en het afsluiten van verzekeringen.

Image
Schade? Wij helpen jou!

Schade?

Altijd balen natuurlijk. Maar gelukkig heb je onze verzekering. Lees hier hoe je het snelst een schade meldt én waar je precies voor verzekerd bent.

Schade melden
Image
Check je verzekeringen

Check af en toe je verzekering

Een andere auto, nieuw duur schilderij of verhuizing? Juist bij veranderingen is het slim om te kijken of je verzekeringen up-to-date zijn.

Verzekering aanpassen
Image
Schadeverzekeringen op een rij

Onze verzekeringen op een rij

Welke verzekeringen heb je nodig? Bekijk ons overzicht, zodat je niets vergeet. Je kunt er direct online één kiezen.

Verzekering afsluiten

Belangrijke informatie voor een goede keuze

Image
dekking autoverzekering

Welke dekking past bij jou?

Vaak kun je kiezen. Tussen basis of allrisk bijvoorbeeld. Welke dekking bij je past, hangt af van je situatie. Vind je het lastig om te kiezen? Dat kunnen we ons goed voorstellen! Daarom helpen we je op weg met voorbeelden én checkvragen voor jezelf.

Bekijk de checkvragen
Image
woonverzekeringen

Fijn en veilig wonen

Of je nu brand wil voorkomen, thuis van het gas af wil of zonnepanelen op je dak legt … met onze woonverzekeringen kun je alle kanten op. Zodat je niet alleen duurzaam, maar ook fijn en veilig woont.

Alles over fijn en veilig wonen
Image
Woonverzekeringen

Alle verzekeringen die je voor je huis nodig hebt

Je huis verzekeren? Of de spullen in je woning verzekeren? Ontdek welke woonverzekering je nodig hebt. Of je nu huurt of koopt. Bij Aegon zitten de woonverzekeringen samen in één pakket: het Woon- & VrijeTijdpakket.

Bereken direct mijn premie Alles over woonverzekeringen

Brandpreventie

Wist je dat er jaarlijks ruim 60.000 woningbranden zijn? Dat zijn er ruim 160 per dag! In deze video leggen we uit wat de voornaamste oorzaken zijn van een woningbrand, waarom een rookmelder belangrijk is en hoe je jezelf nog meer kunt voorbereiden op een mogelijk brand.

Bekijk ook de brandverzekering

Goed om te weten

Image
Storm op komst

Storm op komst: zoek dekking!

Code geel, oranje of rood? Als er storm op komst is, is het slim om je goed voor te bereiden. We zetten handige tips op een rij om schade te voorkomen. En heb je schade aan je huis? Je leest hier ook hoe het dan zit met je verzekering.

Lees verder
Image
schade aan je schutting

Schutting omgewaaid: ben je dan verzekerd?

Het zal je maar gebeuren: heb je nét een nieuwe schutting geplaatst, raast er een storm over Nederland. Schutting omver. Dekt je verzekering deze schade? En wat moet je dan doen? Wij zetten drie veelgestelde vragen en antwoorden voor je op een rij! 

Lees verder

Veel gestelde vragen

Bij je eerste betaling betaal je de premie voor de huidige en eerstvolgende maand. Ook betaal je éénmalig € 6,05 poliskosten. Op de factuur die je van ons per mail ontvangt, staan het bedrag en de periode waarover je betaalt. 
 
Wanneer je een nieuwe schadeverzekering bij ons afsluit, heb je na ontvangst van je polisblad 14 dagen bedenktijd. Binnen deze 14 dagen kun je je verzekering kosteloos beëindigen via je adviseur of als je geen adviseur hebt via Mijn Aegon.

Goed om te weten: eventuele schades worden niet vergoed. Wanneer je een autoverzekering met terugwerkende kracht beëindigt, ben je over deze periode niet verzekerd geweest.
Bij de aanvraag van een verzekering betaal je € 6,05 aan poliskosten. Bij een wijziging of het toevoegen van een verzekering binnen het Woon- en VrijeTijdpakket betaal je geen poliskosten. Heb je een Aegon Auto op Maat of Autoverzekering? Dan betaal je € 6,05 aan poliskosten bij het wijzigen van jouw polis. 

 

Samen met jou kijken wij graag naar de mogelijkheden om jouw woning(en) in deze situatie te verzekeren. Neem hiervoor contact met ons op. 

De status van jouw schademelding volg je in Mijn Aegon
Wanneer je bent ingelogd klik je op de verzekering waarop de schade gemeld is. Bij 'Snel naar' klik je op 'Schades' en daarna op het schadenummer waar je status van wilt weten. Bij 'Status' zie je hoever wij zijn met jouw schademelding. Binnen 14 dagen na het melden van een schade ontvang je van ons een reactie.

Mijn Aegon

Al je gegevens op één veilige, digitale plek. Wil je die veranderen of inzien? Of een schade melden? Ook dát kan via Mijn Aegon.

Naar Mijn Aegon

Onze 24-uursbelofte aan jou

Heb je online een schade ingediend? Op werkdagen ontvang je binnen 24 uur een eerste reactie van ons. Je hoort dan of we je schade herstellen, een bedrag vergoeden (en hoeveel natuurlijk, niet onbelangrijk) of dat je schade helaas niet is verzekerd (en waarom niet). Misschien hebben we nog aanvullende documenten nodig om jouw schade te kunnen beoordelen. Zoals foto's of een nota. Zodra we deze informatie hebben ontvangen, nemen we jouw schademelding verder in behandeling. Binnen 10 werkdagen hoor je dan alsnog of jouw schade wel of niet wordt hersteld en/of vergoed.